Hemlispaket nr.3 har kommit…

Idag har jag minsann fått mitt tredje hemlispaket från Ingrid (aka. ”Surtanten”) och vilket paket sedan… En alldeles otroligt vacker blå linsjal som hon stickat själv, en riktig lyxsjal! Fotot gör inte sjalen rättvisa – detta beror på fotografen, d.v.s. mig –  men den är enormt bred och mycket lång, i två härliga blå nyanser, 1 kexchoklad, 1 Marabou Premium chokadkaka  – fruktansvärt god, uppäten -, 1 tepåse med grönt te, 1 tepåse med citronte -redan uppdrucket, mycket gott och en påse med någon slags ingefärsdryck som jag ska våga mig på imorgon bitti när ungarna har gett sig iväg till skolan och jag kan sitta vid köksbordet och fika i lugn och ro. Du ska ha ett jättestort tack för allting, Ingrid! Av garnet som jag fick av Ingrid i hemlispaket nr.1 hade jag ju först tänkt att sticka sockor men ändrade mig och bestämde mig för att göra en sjal istället, nämligen ”Forget-Me-Not” som man kan hitta mönstret till på Elann.com.

3 responses to this post.

  1. Bara 4 dagar på posten…dom kan bara dom vill, även på Posten (även om dom lovar två dagar). Ingefärsteet är starkt (bara så du vet), måste vara bra vid förkylning…..
    Sjalen har två mycket snygga blå nyanser, men kanske inte klockrena tillsammans (insåg jag först när den var klar). Du får försöka arrangera sjalen så att bara ena färgen främträder då du använder den.

    Svara

  2. WHERE HAVE YOU BEEN?

    Ceri and I have been worried sick that something had happened to you and the girls. Tell me what’s been going on. I haven’t heard from you since before July last summer . . . or has it been longer than that? I think it may have been July 2008 . . it just seems like forever,

    Did yo uknow that Ceri is pregnant?

    Svara

  3. Posted by Ceri on 15 februari 2010 at 16:52

    Hurrah I’ve tracked you down! Double hurrah for the google translation bar! Hope you’re well! Your parcel sounds lovely and the shawl looks divine – lucky you!

    Svara

Kommentera

